Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


 

Az érzelmeknek van egy görbéje, amit lentebb láthatsz.

Elkezdődnek a semmiben, ívelnek felfele, majd van egy csúcspontjuk és a végén, mikor ki/megélték saját magukat - úgy is mondhatnám, hogy beteljesítették sorsukat - akkor eltűnnek újra a semmibe. A görbe íve változó lehet.

 

Kép

Közel mindennel így van ez.

Az életünk is ilyen, a kapcsolataink is, csak kinek mikor fejeződik be, ebben az életében vagy egy másikban.

 

Amikor találkozunk egy érzelemmel, ha az fáj vagy nem tetszik, akkor azonnal el szeretnénk nyomni vagy menekülünk előle.

Az ÉRZELEM meg nem nem tudja magát megélni. 

Aki ismer, az tudja, hogy a példáim elég szélsőségesek, de kérlek, nézd ezt el nekem, mert így talán jobban megérted.

Szóval a meg nem élt érzelem olyan, mintha menned kellene a mosdóba, egyszer csak rád tör az érzés a semmiből. Bemész a mosdóba, elkezdenéd és csengetnek, vagy ordít a gyerek, hogy eltört a keze és nem tudod befejezni. Abba hagyod, de még el sem kezdted. (tehát jött az inger, ívelt felfele és mielőtt megélhette volna saját magát - az lett volna a nagy dolog - abba kellett hagyni). Egy ideig el is múlik, de aztán megint rád tör.

Nem akarlak ezzel fárasztani, de képzeld el ezt még egy párszor.... és a végén a hasadban lévő dolog nagyon ki akar jönni és egyre nagyobb erőfeszítés azt visszatartani....

Így vannak az érzelmek is. Ha elmenekülünk előle, újra és újra visszajön, csak egyre erősebben kell, hogy megmutassa saját magát és a végén nincs mese, szembe kell vele nézni.

Mielőtt leírom a megoldást, visszatérek az érzelmek erősségének a bekalibrálására, de még így is külön kell a negatív érzések közül kezelni a félelmet, szorongást és a pánikot.

Negatív érzések feloldása "szembenézéssel", kivéve a félelmet, szorongást és a pánikot!

Mielőtt elkezded, egy 1-től 10-es skálán kalibráld be!

>>> mutasd hogyan

Az 5-ös nagyságig - ha nincs túl nagy bátorságod, akkor is - aránylag könnyű lesz vele szembenézni.

A friss negatív érzésekkel úgy tudsz szembenézni, hogy amikor jön, akkor nem tereled el róla  figyelmedet.

Például történik valami és Te szégyelled magad, akkor ne fordíts hátat a dolognak, hanem maradj benne. Konstatáld, hogy most szégyelled magad és emellett fogadd is el! Mondd azt, hogy "Teljesen rendben van, hogy most én így érzem magam. Megadom magam ennek az érzésnek. Nem direkt tettem, hogy ezt érzem, de most ez van."

Tolle is azt mondja:

”Ha pedig történetesen semmit sem tehetsz, akkor nézz szembe azzal, ami van, és mondd: „Nos ebben a pillanatban ez van. Választhatok: vagy elfogadom, vagy nyomorultul érzem magam.”.” - Eckhart Tolle - Új Föld

Figyeld és vedd észre, hogy mi történik az érzelemmel! Miután az érzelem megélte saját magát, szépen tovaillan és nyoma sem marad.

Ha 5-östől erősebb az érzelem vagy félelem, szorongás, esetleg pánik van bennünk, akkor erre a TÜKÖR gyakorlatot vagy a HO'OPONOPONO szeretet gyakorlatot ajánlom.

Itt szólítsd azt a RÉSZED, amelyiknek ezek az érzései vannak.

Pl: "Szólítom azt a részemet, amelyik retteg / fél / pánikban érzi magát  vagy ilyen erős szégyen / elkeseredés / bánat stb, érzete van." -  és azzal dolgozz.

Pániknál, azonnali gyors megoldást tud hozni, az >>> EFT félelemre c. gyakorlat!

 

>>> HO'OPONOPONO gyakorlat
 

>>> TÜKÖR gyakorlat