Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Alapjában véve a rezgésszintünk mindig magas lenne, ha nem történnének olyan események, melyek során azt tapasztaljuk meg, hogy valamely fontosságunk csorbát szenved és ekkor negatív érzések keletkeznek bennünk, mely lenyomják a rezgés szintünket.

Pl, ha amikor egy tanár bemegy az osztályba és azt látja, hogy a gyerekek úgy tekintenek rá, mint egy közveszélyes bűnözőre, akkor ez a tanárban fájdalmat, elkeseredést, dühöt válthat ki, mert neki FONTOS a tisztelet, fegyelem, érdeklődés, figyelem, stb.

A rezgés szint azonnali emelésére a legegyszerűbb módszer az ÖNEMPÁTIA.

Alkalmazása során az érzelmi blokkol oldódnak, ezáltal jobb lesz a hangulatunk és (belülről fakadóan) kezdünk el másként reagálni, ami jó mindenkinek. Hisz ha dühünkben elkezdünk kiabálni a diákokkal, hirtelen lehet, hogy megszeppennek, de bennük is kialakul a harag.

Ez csak azért probléma, mert akire haragszunk, azt meg szeretnénk büntetni azért, hogy utána elégtételt érezzünk és jobb legyen a kedvünk.

Így vannak ezzel a diákok is. Ha kiabálunk velük, megharagszanak és azon jár az eszük, hogyan "büntethetnék" meg a tanárt.

A pedagógusok igen jól ismerik a diákok büntetési eszköztárát, mely a nem figyelés, közöny, utálatos grimaszoktól elkezdve egészen a dúrvább esetekig is elmennek, mint pl a pedagógus szóval vagy tettel bántalmazása vagy annak tulajdonába kártevés, esetleg a pedagógusra  terhelő, valótlan állítása.

Ha a pedagógus ilyen esetben ÖNEMPÁTIÁT ad magának vagy egy tanártársa teszi ugyan ezt, akkor az érzelmi blokk azonnal és érezhetően oldódik. Persze legtöbb esetben ilyenkor már olyan mély negatív érzelmek vannak, hogy ez csak egy ideiglenes megoldás, de mégis életet menthet.

>>> Mutasd miért.

 

(Ezután otthon javaslom
>>> A 10-ES ERŐSSÉGŰ DÜH FELOLDÓ gyakorlatot
vagy az
 >>> EGYMÁSRA RAKÓDOTT NEHEZTELÉS FELOLDÁS
gyakorlatokat elvégezni, melynek a hatásairól
>>> ITT
olvashatsz bővebben.)

Nézd meg a fórumon, hogyan is érdemes magadnak empátiát adni és hogyan is teszik mások.

fórum>>>

>>> Könyv előrendelés AJÁNDÉK DVD-vel

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

ÖNEMPÁTIA saját példámon

(Ica - SZI Akadémia, 2010.01.06 20:33)

Ez egy képzeletbeli ÖNEMPÁTIA, mint szülő írom:

Az Önempátia lényege, hogy leírjuk a történetet és minden mondatnál kitisztázzuk az érzéseinket és hogy mely értékrendi fontosságunk vagy lelki szükségletünk szenvedett csorbát.
Ezután megkönnyebbülünk melyet felismerések, belső motiváltság kísér.

A példát egyel, lentebb olvashatod.

ÖNEMPÁTIA saját példámon

(Ica - SZI Akadémia, 2010.01.06 20:32)

Dolgozom és közben hallom, hogy a kisebbik lányom (10) dühösen ordítozik a testvérével (12). IDEGESSÉG, GYOMORIDEG, DÜH, FELHÁBORODÁS van bennem, mert NEKEM FONTOS LENNE A NYUGALOM, A BÉKE, és a CSÖND.
Késztetés érzek, hogy két fülessel véget vessek ennek az esetnek.
DÜH, BELEFÁRADÁS, BOSSZÚVÁGY, mert nekem fontos lenne a NYUGALOM, CSÖND, FIGYELEMBEVÉTEL, TÁMOGATÁS, NYÍLT KOMMUNIKÁCIÓ
Nem értem, hogyan nem lehet ezt megbeszélni egymással rendesen?!
CSALÓDOTTSÁG, ELÉGEDETTLENSÉG, FUSZTRÁLTSÁG, TANÁCSTALANSÁG, ELLEHETETLENÜLÉS, BELSŐ KONFLIKTUS, SZOMORÚSÁG, azért mert nekem fontos lenne a MEGÉRTÉS, HARMÓNIA, MELEGSÉG, SZERETET, A MUNKA TISZTELETE, JÓ KAPCSOLAT, ÉRZELMI BIZTONSÁG, BÉKESSÉG, MELEGSÉG, EMPÁTIA
Hú, de nagyokat sóhajtozok közben és sokkal jobban érzem magam.
Közben észrevettem, hogy minden rendben köztük.
MEGNYUGODTAM, BÉKE VAN A LELKEMBEN, DE A GYOMROM MÉG JELEZ.
Felismerés: keveset beszélgettem velük mostanában.
Megyek és bepótolom:) és so