Mikor melyik gyakorlatot használjuk? 

(Jogi nyilatkozat: Tudd, hogy nem vagyok pszichológus, vagy pszichiáter. A lenti gyakorlatokat saját magam fejlesztettem, sok éves megfigyelés és tapasztalat alapján. A gyakorlatok semmilyen orvos kezelést nem helyettesítenek! Gyógyításra nem alkalmas! Ha bármilyen mentális problémád van, a gyakorlatot csak kezelő orvosod felügyeletével vagy vezetésével végezheted. A gyakorlatokat nappali világosban végezheted, mert sötétedés után a képzeletünk kiegészíti a homályosnak tűnő dolgokat, ami ijesztő is lehet. Tünet, betegség kapcsán keresd fel orvosodat!)

Azt tapasztalom, hogy a konfliktus nagysága határozza meg, hogy elegendő-e a kibeszélés, empátia, avagy tovább kell
gondolni, mélyebbre kell menni.

Ha egy 10-es skálán a konfliktus nagyság 0-1, az nem konfliktus. Pl, leesett egy morzsa a földre..., a 10-es pedig, ha már annyira dühös vagyok, amikor úgy érzem, hogy a "hátába vágnám a kést" a másiknak.

Ha a konfliktus nagysága 2-3-as, ez könnyedén kezelhető normál kommunikációval. Azonban már a 3-asnál is, de ettől fentebb, 4-5-ös nagyságúaknál sokat segíthet az ERŐSZAKMENTES KOMMUNIKÁCIÓ (EMK) használata, valamint az ÖN-EMPÁTIA, valamint az érzelmekkel és fontosságokkal megfűszerezett kibeszélés. Megjegyzem, ezen a szinten még az EMK-t, igen egyszerű használni.

6-osnál szintén az EMK és az ÖN-EMPÁTIA, valamint az érzelmekkel és fontosságokkal megfűszerezett kibeszélés. Ha a kibeszélést választjuk, érdemes megkérnünk egy bizalmasunkat, hogy szeretnénk valamit mondani, és előre jelezzük, hogy csak meghallgatásra van szükségünk. Kérdezzük meg, hogy hajlandó-e és tud-e ilyen módon segíteni nekünk? Ugyanis, ezekben az állapotokban, nem arra van szükségünk, hogy a bizalmasunkkal együtt szidjuk a párunkat, mert az NEM empátia, hanem SZIMPÁTIA!


Azzal sincs semmi baj, csak ebben az esetben nem olyan hatékony a blokkoldási folyamat. És az sem fog bennünk blokkot oldani, ha barátunk "őszintén" elmondja a véleményét, hogy milyen balfácánok voltunk, amikor, ezt és ezt tettük... Sőt ez újabb negatív érzelmeket, ezáltal újabb blokk képződést eredményezhet.

Ilyenkor arra van szükség, hogy értő figyelmet kapjunk, és közben a mondandónkat telerakjuk érzelmekkel, - haladó szinten, még a fontosságainkat is meghatároztuk, - érzékelhetjük, hogy csökken bennünk a feszültség, oldódnak a blokkjaink, érezzük, hogy meg vagyunk értve, egyszerűen az elzárt életerőnkből kapunk vissza, részben vagy egészben. Ez támogathatja az öngyógyító folyamatokat.

7-es
konfliktusnál, már nehéz az EMK-t használni. Sokan itt "véreznek el", mert egyszerűen annyira nehézzé válik, hogy csak gyakorlottabbak tudják használni. Itt még működik az ÖN-EMPÁTIA, vagy az érzelmekkel felruházott kibeszélés. Ugyanakkor, ennél az esetnél, már szükség van más oldásira is.

Ha pl, valaki megkritizált - de még nem érzek, e miatt dühöt - akkor a >>>7-es KONFLIKTUS KITISZTÁZÓ, avagy KRITIKA KITISZTÁZÓ gyakorlatot érdemes elvégeznünk, mely a konfliktusunkat 100%-an feloldja, teljesen felszabadulunk és akivel gondunk és problémánk volt, totálisan megváltozik vele a kapcsolatunk, SŐT alig várjuk, hogy találkozzunk a személlyel!
 „Életmentő gyakorlatok”

Ez most talán hihetetlennek tűnik, de ha kipróbálod Te is megtapasztalhatod!

Ezen az érzelmi szinten szoktuk még a >>> CSALÓDÁS KITISZTÁZÓ gyakorlatot is elvégezni. Itt is figyelnünk kell, hogy csak akkor végezhetjük el a gyakorlatot, ha nem érzünk dühöt vagy bűntudatot a személlyel kapcsolatban.

A 8-tól kezd érdekessé válni a helyzet, hisz ott már megjelenik a neheztelés, harag, düh, mérgesség, bűntudat, lelki fájdalom! (És pont ezek, amik oly mértékű érzelmi blokkokat váltanak ki, amely létrehozhat tüneteket is a későbbiekben.)

Ezek oldására is sok lehetőség van! A düh esetében el kell különíteni, a >>>HIRTELEN düh-t vagy az >>>EGYMÁSRARAKÓDOTT neheztelést.

A hirtelen düh kapcsán saját példámat hadd említsem. Amikor még kicsik voltak a gyerekeim, mentem értük az oviba és a bejárat előtt, - mely körbe vette az óvodát - egy 3 m széles járda volt, ahol a gyerekek még szaladgálhattak. Az én gyermekeimet biztonságban tudva engedtem a széles járdán szaladgálni, amikor egyszer csak hirtelen előkerült egy piros Lada és vagy 60 km/óra sebességgel száguldva jött a járdán.


Lelki szemeim előtt hirtelen megjelent, hogy a gyerekeimet elüti, azok a szélvédőnek csapódnak…! Mit mondjak? Csak ordítani tudtam! A lábam remegett, a Ladás befékezett és így a gyermekeim megmenekültek. Hát ebben az állapotban nem tudtam vezetni. A közelben lévő játszótéren letettem a gyerekeimet, én a kocsimba ültem és ott helyben elvégeztem a >>> 10-es DÜH feloldó gyakorlatot, melyből mindig tartok 1 példányt a kesztyűtartómban !

Az >>> EGYMÁSRA RAKÓDOTT NEHEZTELÉST FELOLDÓ gyakorlatot akkor kell elvégezni, amikor valakivel hosszabb időn keresztül vagyunk kapcsolatban (anyós, após, férj feleség, anya, apa, vő, menny, gyermekeink, barát, barátnő, szomszédok, rokonok, főnökök)  és már ki van tőle a hócipőnk, vagy akár más is, és tele lett a hócipőnk. Ez a gyakorlat több mint egy blokkoldó gyakorlat. Ez már az okot is kioldja, hisz meglátjuk / megtapasztaljuk a gyakorlat során, hogy honnan ered ez a konfliktusunk.

Ezen a szinten jön még elő a BŰNTUDAT, melynél a BŰNTUDTA KITISZTÁZÓ gyakorlatot kell elvégezni

Ha szeretnél támogatni, 

akkor vásárold meg 

a CSODA könyvemet vagy 

Mutasd a részleteket!

a TEREMTŐ-s webináromat


A BŰNTUDATOKNÁL a következőket tudtam a kutatásaim során elkülöníteni:

- valamit tettem, vagy mulasztottam a múltban, ami miatt még ma is bírálom magam és ráadásul másnak is kárt/fájdalmat okoztam.
- valamit tettem vagy mulasztottam a múltban, ami miatt még ma is bírálom magam és ráadásul másnak is kárt/fájdalmat okoztam, viszont közben arra a másikra haragszom.
- vétettem saját magam ellen, bírálom magam érte. Pl: drogoztam, önpusztítást végeztem, vagy pont elmulasztottam valamit, amit meg kellett volna tennem)
- vétettem Isten / az Univerzum ellen és bántom ezért magam.
- magzati bűntudat: valamit tettem vagy mulasztottam a magzati életemben, ami miatt tudattalanul még ma is bántom magam, végig kíséri az életemet. Ez csak közvetett úton lehet felismerni.
(pl: ilyen eset lehet az, amikor anyukámnak azt mondták, ha megszül, lehet, hogy belehal: ekkor visszadatálódva egy olyan véleményt hozok, (bántom magam) hogy "de szemét önző voltam, hogy jöttem itt, nagy reményekkel, hogy megszületek, 

Az >>> EGYMÁSRA RAKÓDOTT NEHEZTELÉST FELOLDÓ gyakorlatot akkor kell elvégezni, amikor valakivel hosszabb időn keresztül vagyunk kapcsolatban (anyós, após, férj feleség, anya, apa, vő, menny, gyermekeink, barát, barátnő, szomszédok, rokonok, főnökök)  és már ki van tőle a hócipőnk, vagy akár más is, és tele lett a hócipőnk. Ez a gyakorlat több mint egy blokkoldó gyakorlat. Ez már az okot is kioldja, hisz meglátjuk / megtapasztaljuk a gyakorlat során, hogy honnan ered ez a konfliktusunk.

Ezen a szinten jön még elő a BŰNTUDAT, melynél a BŰNTUDTA KITISZTÁZÓ gyakorlatot kell elvégezni.

Bárkivel megoszthatod, végezheted, de tanítani, csak akkor taníthatod, ha a
SZI AKADÉMIA trénere vagy.


Ha szeretnél támogatni, 

akkor vásárold meg 

a CSODA könyvemet vagy 


Mutasd a részleteket!

a TEREMTŐ-s webináromat


Mutasd a részleteket!

Mutasd milyen termékeid vannak!

Vissza az összes "ÉLETMENTŐ" gyakorlathoz!

Kosár

A kosár üres.